جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد جوانان گیلان، هاشم اسماعیلی از توسعه تفکر شناخت آسیب های اجتماعی در بیشتر سازمان های مردم نهاد (سمن ها) ابراز شادمانی کرد و افزود: از اینکه جوانان فعال ما درسمن ها به اندیشه های نوآورانه توجه دارند ،بارقه هایی از امید را در هم افزایی و کار مشارکتی ایجاد کرده است .

وی با اشاره به اینکه اساساً احساس نیاز است که انسان ها را در تحقق اهداف مشترک گرد هم می آورد ،برهمگرایی در کار های تیمی سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و یادآور شد :با ایجاد فرایندی در گسترش کارهای خودخواسته بین جوانان اگر چه به آموزه های دینی در زکات علم توجه کرده ایم ،با این وجود بر مشارکت و همگرایی مردمی نیز در دستیابی به احساس لطیف خدمت بی منت جامه عمل پوشانده ایم .

معاون فرهنگی و امور جوانان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در فعالیتی نمادین متخصصین حوزه های مختلف سازمان های مردم نهاد را درارائه خدمتی رایگان دورهم جمع کنیم ،تصریح کرد : نهضت داوطلبی یا خود خواسته را در سازمان های مردم نهاد استان گیلان گسترش خواهیم داد .

وی از عمده ترین مزیت های سازمان های مردم نهاد را فراسیاسی و فراجناحی بودن آنان برشمرد و گفت :اینکه جوانان فعال ما دراندیشه ورزی شان بین کارهای مشارکتی و نیازهای فردی خود تمیز قائل شده و تنها به عبور از مشکلات و نیازهای گروه می اندیشند،نگرشی است که باید بر آن پای بفشاریم .

اسماعیلی که به نظر از نگاه صرف سمن ها بر اعتبارات دولتی گلایه مند بود ،تصریح کرد :هیچکس بیشتر از شماها به فکر تان نیست .

وی با یادآوری این نکته که مسئولان وظیفه دارند از جامعه جوان حمایت کنند ،بر روح تفکر پیگیرانه و سماجت فعالان درسازمان های مردم نهاد نیز در دستیابی به حقوق اساسی شان اصرار ورزید و گفت :شما باید بر تحقق نیازهای خود ازمسئوولان و عناصر فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی  جامعه مجدانه تلاش کنید تا در تداوم این خواست آگاهانه بتوانید به اهداف و آرمان های مقدس تان دست یابید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنوع و فراوانی طرح ها و ایده های خلاق را بیانگر ذهن جستجو گر و آینده نگر جوان ارزیابی کرد و ادامه داد : سازمان های مردم نهاد می توانند در راستای خواستی آگاهانه جامعه را در مسیر رستگار رهنمون سازند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان لازمه فتح قله های موفقیت را ورای برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف تبیین کرد و افزود: برای اینکه به آرمان های خود نزدیک شویم راهی جز مسلح شدن به علوم روز دنیا و تدبیر و تبدیل آن به دانش و صنعت بومی نداریم .

وی در ادامه به ضرورت نگاهی متفاوت و هدفمند در برگزاری جلسات استانی پرداخت و گفت :باید این گونه نشست ها  با ایده ها و اهداف شما همخوانی داشته ، و این میسر نخواهد بود مگر آنکه باتجمیع تفکرات خلاق و ذهنی مطالبه گر همراه باشد.

اسماعیلی آنگاه از کمیت طرح های ارائه شده در سال گذشته ابراز نگرانی کرد و افزود:اگر چه برای جمعیت 560 هزار نفری جامعه جوان گیلان تأسیس تنها 56 سمن نیازمند بازنگری اساسی است،اما متأسفانه در این کمیت هم با کم رغبتی سازمان ها در تولید محتوا و مشارکت های اجتماعی مواجه هستیم .

این کارشناس امور فرهنگی از طرح های اشتغال زا در حوزه کار آفرینی استقبال کرد و افزود:سازمان های مردم نهاد باید طرح هایی را ارائه کنند که قابلیت اشتغال زایی داشته و در راستای اقتصاد مقاومتی بتواند به خودکفایی و توسعه پایدار کشور کمک نماید.

وی ازمدیر کل ورزش و جوانان که همواره به حمایت عملی از جوانان پرداخته است قدردانی کرد و گفت : جوانان باید در حوزه مجازی که فرصتی مناسب برای تولید علم وثروت خواهد بود گام های متفاوت و نویی بردارند تا دراین وادی بتوانیم بخش های مختلف فرهنگی ،گردشگری و اقتصادی کشور را پویا و پرشتاب به سمت توسعه پایداررهنمون سازیم .

در این جلسه اعضای سازمان های مردم نهاد بر مشکلات مالی ،نبودفضای مناسب کسب و کار،توزیع غیرکارشناسی اعتبارات فرهنگی در سطح استان ،ضعف در برنامه ریزی جلسات جوانان ،تأکید بر حضور مدیران کل در جلسات سازمان های مردم نهاد وضعف درآگاهی بخشی جامعه در معرفی سازمان های مردم نهاد تأکید داشتند .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO