چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان های مرم نهاد گیلان کارگاه آموزشی امیرحسین آل اسحاق روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت:هم اینک دوره های آشنایی با کار نوپا( استارت آپ) در استان های مختلف در جریان است که خوشبختانه جوانان به خصوص در استان های محروم و استان های مرزی از این دوره ها استقبال بسیار خوب و چشمگیری دارند.

وی افزود: با توجه به برپایی این دوره ها در بخش های مختلف مهارت های کارآفرینی، خوشبختانه جوانان ما در این بخش ها در حال پیشرفت هستند و امیدواریم که تمامی جوانان بتوانند مهارت های لازم را برای کارآفرینی های مناسب کسب کنند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری جهاد دانشگاهی در چهار استان دوره مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) برگزار کردیم که این دوره یک مجموعه از طریق آموزش و بخشی از شتاب دهی را شامل می شود و علاوه بر آن نیز، در نیمی از استان های کشور با همکاری نیروهای مسلح ، مهارت های پایه اشتغال را در پادگان ها برپا کردیم .

مدیرکل طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان کشور اضافه کرد: هدف ما این است که موضوعات آموزشی و مهارتی را بیشتر انجام دهیم که خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان در این راستا نیز تاکنون برنامه های زیادی را انجام داده و همچنین در حال انجام این برنامه ها هستیم.

وی به دوره مهارتی توانمند سازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار که در رشت برپا شده نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه استان گیلان به عنوان دبیرخانه ملی کارآفرینی انتخاب شده، این دوره را در این استان برپا کرده ایم که برگزاری این دوره ، در راستای ماموریت های این دبیرخانه است.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: معاونان ادارات کل ورزش و جوانان استان های مختلف کشور حاضر در این دوره نیاز دارند با مفاهیم روز در بخش های کارآفرینی و اشتغال بیشتر آشنا شوند و لازم است که در جریان آخرین نکات کارآفرینی، شیوه ها و اشتغال قرار گیرند تا بتوانند تصمیم سازی و ایده سازی های مناسبی را برای جوانان استان های خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: معاونان اداره کل استان های وزارت ورزش و جوانان استان های کشور علاوه آشنایی با مطالب روز کارآفرینی، پس  از مهارت اموزی می توانند طرح هایی که به آنان داده می شود را به خوبی اصلاح و تصمیمات درستی را در حوزه خود به اجرا گذارند.

وی در ادامه گفت: همچنین از مریم بخشی مدیرکل و هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نهایت تشکر و قدردانی را داریم که برگزاری این دوره را بر عهده گرفتند و امیدوارم که این دوره ها همچنان در سطح کیفی بالا برگزار و شرکت کنندگان در این دوره ها نیز بتوانند از این فرصت ها نهایت استفاده را برده و بهره لازم را از برپایی این دوره ها داشته باشند.    

دوره توانمند سازی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار ویژه معاونان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور  از امروز سه شنبه در رشت آغاز شده و به مدت سه روز   ادامه خواهد یافت.

در این دوره علاوه بر حضور امیرحسین آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی و فراگیر وزارت ورزش، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، محمود محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش، سجاد سالک مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور حضور دارند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO