سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد جوانان گیلان، سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با موضوع اشتغال در محل سالن اجتماعات شهید یونس حسینی رودباری فرمانداری شهرستان رودبار و با حضور هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و اعضاء ستاد ساماندهی جوانان برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه فاضل بازیار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار گفت: در این جلسه قصد داریم به بررسی مشکلات فراروی اشتغال جوانان شهرستان که بسیاری از این مشکلات بدلیل عدم وجود جوانان آموزش دیده و متخصص جهت ورود به بازار کار می باشد؛ بپردازیم.
 
لذا به همین منظور اهداف سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان را پیگیری مشکلات جوانان در زمینه اشتغال، حرکت به سمت افزایش کسب و کار جوانان شهرستان و احیای فرهنگ کارآفرینی در بین جوانان شهرستان تعریف میکنیم.
 
فرماندار شهرستان رودبار دراین جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به امور جوانان گفت: بحث ساماندهی امور جوانان از موضوعات مهمی است که اکثر دولت ها به آن اهتمام داشتند.
وی ادامه داد: امروزه حل مشکل اشتغال در سطح کشور از طریق اشاعه فرهنگ کار آفرینی در بین جوانان رفع خواهد شد؛ افزود: باید با تکیه بر تسهیلات صندوق های کارآفرینی بتوانیم تمامی طرح های قابل اجرا در زمینه اشتغال را اجرایی کنیم.
در ادامه این جلسه اسماعیلی معاون فرهنگی وامورجوانان اداره کل ورزش وجوانان گیلان گفت: مهم ترین برنامه ما ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان است. وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات اساسی دولت ایجاد زمینه اشتغال در سطح روستا و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر است، خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های عمرانی، افزایش درآمد، بهبود معیشت خانوارهای روستایی، ایجاد زمینه های اشتغال روستائیان از جمله این اقدامات است.
 
اسماعیلی در مورد تنها روستای بدون بیکار شهرستان افزود: باید در مورد روستای اسطلخ جان الگوسازی کنیم تا بتوانیم جاذبه های فرهنگی و گردشگری شهرستان را به سایر نقاط کشور بشناسانیم.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO