جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد جوانان گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه به تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص بحث جوانان بویژه اشتغال و سرگرمی آنان که به آرامش خانواده ها منجر می شود اشاره کرد و افزود: حضور فعال مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی در این جلسه مهم گویای این است که باور و عزم همه برای گام برداشتن در این جهت جدی است.

وی با تبریک انتخاب دکتر سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم با توجه به شناخت خوبی که ایشان از گیلان دارند اثرات مثبت این حضور را در حوزه ورزش و جوانان بویژه در استان عزیزمان بیش از پیش شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به سخنان رییس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر ورزش و جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان بیان داشتند که ورزش پهلوانی و قهرمانی برای بنده بسیار مهم است اما بحث جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی بر ضرورت اقدام جدی و موثر مدیران در هر حوزه ای که منجر به رفع مشکلات جوانان می شود تأکید و تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که هر زمان به یک موضوع خاص تکیه و توجه ویژه شود به نتیجه و جمع بندی خوبی خواهیم رسید.

استاندار با اشاره به بخشی از توفیقات دولت تدبیر و امید در استان گیلان گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری از 15.6 درصد در سال 91 به 11 درصد در سال 94 و به 9.3 درصد در سه ماهه اول سال 95 تقلیل پیدا کرده است که برای اولین بار به پایین تر از نرخ متوسط بیکاری کشور رسیدیم.

وی با بیان اینکه در آغاز تشکیل جلسات کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید که مبتکر آن گیلان بود در وضعیت بدی قرارداشتیم افزود:در جلسه ی مجمع نمایندگان در حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت در آن سال اعلام کردم که جزء 5 استان برتر کشور خواهیم شد که امروز در جلسه کارگروه رونق و رفع موانع تولید طبق آمار ثبت شده در سایت بهین یاب هم از لحاظ تعداد پرداخت ها به شرکت ها و واحدهای تولیدی و هم از لحاظ رقم تسهیلات با جذب بیش از 64 درصد اعتبارات در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

وی به 4 سفر رییس بنیاد مستضعفان به گیلان و اجرای طرح های مختلف از طریق بنیاد در استان به جهت سرعت خوب در اقدامات اشاره و خاطرنشان کرد: برای اولین بار گیلان رتبه برتر در جذب تسهیلات بنیاد مستضعفان شده است.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در جذب بی سوادان و سوادآموزی آنان رتبه مناسبی نداشتیم گفت: طبق اعلام معاونت سوادآموزی در حال حاضر در جذب بی سوادان و سواددار کردن آنان در رتبه دوم قرار داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مدیران همراه مدیرانی هستند که تحت هدایتهای رهبر معظم انقلاب و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید گام بر می دارند افزود: اشتغال و رسیدگی به حوزه جوانان از مهمترین مسائل دولت است.

وی خاطرنشان کرد:در استان گیلان همدلی بسیار خوبی برای رفع مشکلات وجود دارد به عنوان مثال نیروی انتظامی مبتکر ایجاد طرح گیلان مطهر می شود ،سپاه برای طرح های سرمایه گذاری گیلان همچون پتروشیمی برای اهدای زمین پیشقدم می شود ،رئیس کل دادگستری اعلام می کند برای تمام جلسات اشتغالزایی شخصا حضور می یابم به همین دلیل متأسفانه عده ای نمی خواهند فضای همدلی و آرامش شکل بگیرد و از هر بهانه ای برای شلوغ کردن استفاده می کنند .

استاندار گیلان با بیان اینکه حیف است فکر و وقت خود را برای پاسخ دادن به حاشیه سازی دیگران بگذاریم افزود: باید خودمان را آماده کنیم تا اشتغالی که به ثمر نشسته است به جوانان نشان دهیم و به حضور پرنشاط آنان کمک کنیم.

استاندار گیلان به افتتاح طرح روستای بدون بیکار در روستای اسطلخ جان با همکاری صندوق کارآفرینی امید اشاره و اظهار داشت: تأکید من بر این است که تسهیلات باید به کسانی تعلق بگیرد که کارآفرین باشد و اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه ی اشتغال،تولید و مهربانی در اسطلخ جان وجود داشت گفت: طرح هایی از این قبیل و با اندیشه باید با قوت هرچه تمامتر هدایت شوند.

استاندار گیلان افزود: بنای ما بر این است تا در هربخش یک روستای فاقد بیکار تعریف شود و در سال بعد این مهم را به هر دهستان تسری دهیم.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل باید چند کار پایدار در استان شکل بگیرد خاطرنشان کرد: این یک چیز دست نیافتنی نیست بلکه با اهتمام ویژه به آن خواهیم رسید.

دکتر نجفی تصریح کرد: باید با بهره گیری از توانمندیهای طبیعی و موهبت های الهی موجود در استان با افزایش انگیزه های فرهنگی در جذب گردشگر تلاش کنیم.

وی افزود: همه ی اندیشه ها باید به این سمت باشد که یک قدم برای جوانان برداشته شود و از حالت شعارگونه خارج شود.

دکتر نجفی به حضور جوانان در جلسات و کارگروه ها اشاره کرد و گفت : اینطور نباشد که حضور جوانان جنبه ی نمایشی و تماشاگر داشته باشد بلکه باید با اندیشه اش برنامه بدهد.

وی با بیان اینکه برای مطالعه ی طرح هایی که جوانان در حوزه اشتغال ارائه می کنند با دقت وقت می گذارم افزود: به اینکه اشتغال اداری جوانان مشکلاتشان را حل می کند اعتقاد ندارم بلکه باید با حمایت دولت و اعطای تسهیلات کارآفرینی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در سفر به شهرستانها با مشاهده ی جوانانی که کارآفرینی می کنند لذت می برم و دست آنان را می بوسم.

دکتر نجفی سازمان ورزش و جوانان را به عنوان دبیر ساماندهی جوانان موظف کرد تا در اسرع وقت میزان پرداختی تسهیلات اشتغالزایی به کارافرینان را بررسی کند تامعلوم شود چند درصد از آنان از جوانان هستند و همچنین میزان پرداختی هر بانک در بخش تسهیلات ازدواج چقدر است.

وی تاکید کرد : بانک ها پرداخت وام به جوانان در گیلان را اعلام کنند.

وی به توانایی های بالای بانوان گیلانی و سطح سواد آنان اشاره و اظهار داشت: بر حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف تأکید دارم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 130 دهیار زن در استان داریم گفت: در سفرهای شهرستانی توان آنان را در حد یک بخشدار و بالاتر می بینم.

وی بر ضرورت اهتمام ویژه در آموزش جوانان تأکید و تصریح کرد: انتظار ما از حوزه آموزش فنی و حرفه ای این است که در بخش جوانان و هدایت آنان به سمت کارآفرینی و ایجاد اشتغال گام موثرتری برداشته شود.

وی همچنین به لزوم پرداختن به اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران و نیز سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم تأکید کرد و گفت: این فرزندان و خانواده ها از لحاظ روحی در شرایط سختی قرار دارند که نیازمند رسیدگی بیشتر است.

در این جلسه چند تن از جوانان ضمن بیان مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف، پیشنهاداتی را نیز ارائه کردند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO