جمعه 10 فروردین 1403

 

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد جوانان گیلان،وبه نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان آستارا ، هاشم اسماعیلی در نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: شرط تحقق اهداف ما در ساماندهی امور جوانان تکیه بر عنصر باورپذیری است.

وی با بیان اینکه کاری که در حوزه جوانان انجام می‌شود یک کار ستادی و دبیرخانه‌ای است افزود: به همین منظور در استان و شهرستان‌ها ستاد ساماندهی امور جوانان راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ستاد ساماندهی مستقر در شهرستان‌ها باید در این بخش قوی ظاهر شود تصریح کرد: تمام سیاست‌گذاری‌ و برنامه‌های مربوط به جوانان در قالب این ستاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شهرستان باید در امور جوانان فعال بوده و فعالیت‌های انجام شده خود را در قالب ستاد ارائه دهند یادآور شد: سیاست‌گذاری و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و فعال در امور جوانان از اهداف تشکیل ستاد مذکور است.

اسماعیلی جوانان را سرمایه اجتماعی کشور خواند و افزود: اگر این سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد سرمایه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با شکست مواجه شده و به هیچ دردی نمی‌خورند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ازدواج آسان، بهنگام و پایدار باید در بین خانواده‌ها و جوانان نهادینه شود خاطرنشان کرد: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های به وجود آمده در فضای مجازی را می‌توان با برنامه‌های مفید در حوزه ازدواج جوانان ترمیم و پر کرد.

این مسؤول یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را مشارکت‌های اجتماعی و سپردن امور به دست خود مردم ذکر کرد و گفت: اکنون 57 سازمان مردم‌نهاد در حوزه ورزش و جوانان در سطح کشور شناسایی و دسته‌بندی شده که دو مورد از آنها در آستارا فعال هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه از سازمان‌های مردم‌نهاد در بیشتر دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: کسب تجربه مدیریتی، برون‌سپاری کارها و صرفه‌جویی در امور از بارزترین امتیازات مشارکت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی از راه‌اندازی یک سازمان مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان در شهرستان آستارا خبر داد و اظهار کرد: در سازمان‌های مردم‌نهاد تمام امور به دست خود مردم انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه گیلان به سمت میان‌سالی حرکت می‌کند، یادآور شد: جوانان دیروز باید مسؤولیت امور جامعه را به دست جوانان امروز بسپارند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO