جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد گیلان، هاشم اسماعیلی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در فرمانداری بندرانزلی اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت نباید منحصر به ایام تعطیلات تابستان باشد و برای تمام فصول سال باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی وجود داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه نبود پرتال جامع اطلاع رسانی اوقات فراغت باعث شده که موازی کاری ها و جزیره ای عمل کردن برخی از دستگاه ها ، علاوه بر هزینه های مالی در مدیریت زمان هم صرفه جویی نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه دیده شده دو اداره در یک نقطه کلاس آموزشی مشترک برگزار می کنند گفت: شهرستان ها باید برنامه های خود را قبل از شروع تعطیلات تابستان و اوقات فراغت جوانان به دبیرخانه ستادساماندهی استان اعلام کنند تا با ایجاد هماهنگی های لازم کلاس ها و دوره های موازی تجمیع شود.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری باید اوقات فراغت جوانان به گونه ای برنامه ریزی شود که علاوه بر آموزش مهارت های فنی و حرفه ای لازم به آنان زمینه های اشتغال و کارآفرینی و به تبع آن رونق تولید را نیز به دنبال داشته باشد.

در ادامه این جلسه رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی نیز اظهار کرد: در سال گذشته ستاد ساماندهی جوانان بندرانزلی عملکرد قابل قبولی را از دیدگاه اداره کل ورزش و جوانان گیلان از خود برجای گذاشت.

حمید رضا قهرمانی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از جوانان شایسته بندرانزلی با کمک فرمانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط افزود: انزلی یکی از شهرستان های موفق گیلان در حوزه جوانان است و با توجه به نزدیکی تعطیلات تابستانی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی های مناسبی صورت پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی از سوی دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش ، هلال احمر ، شهرداری ، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی و ارشاد اسلامی در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان تاکید کرد: باید برنامه های همه دستگاه ها به صورت یکپارچه به دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان ارسال شود.

قهرمانی همچنین بیان کرد: دوره های آموزشی باید به گونه ای تدارک دیده شود که علاوه بر پرکردن اوقات فراغت جوانان ، با مهارت آموزی شرایط لازم برای اشتغال و کارآفرینی را نیز فراهم سازد.

وی با بیان اینکه در پایان تابستان پس از ارزیابی عملکردها ادارات برتر تجلیل می شوند اظهار امیدواری کرد: با هم سوبودن و هم افزایی بین همه دستگاه های متولی و مرتبط با ساماندهی جوانان ، اوقات فراغت خوبی برای جوانان رقم زده شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO