پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان، معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به ترویج و رونق فرهنگ مشاوره و روانشناسی در جامعه گفت :سالگذشته ۳۱۳ کارگاه آموزشی آموزشی پیش از ازدواج توسط سازمان‌های مردم نهاد و روانشناسان را برگزار کردیم که این نشان از اقبال جوانان به فرهنگ مشاوره و روانشناسی دارد

وی بیان داشت همه تلاش ما این است که این فرهنگ مشاوره را در سطح استان و کشور عملیاتی کنیم و به کمک شما دانشجویان و سازمان‌های مردم نهاد نیازمندیم.
در این همایش مهناز خسرو جاوید مدیر گروه روانشناسی دانشگاه گیلان ضمن تبریک روز معلم و ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و اساتید روانشناسی گفت : سلامت روان جامعه را در گرو توجه به دانش روانشناسی دانست.
ایشان در ادامه خواستار توجه بیشتر روانشناسان به وظیفه‌ای که در قبال جامعه دارند و در همین راستا و لزوم تلاش متعهدانه برای تبدیل مباحث تئوری به عمل و کاربرد تاکید کرد .
وی افزود : روانشناس با تکیه بردانش و تجربه خود می‌تواند به بهبود وضعیت افراد مختلف جامعه کمک کند.
دکتر قربانعلی یحیایی ریاست سازمان روانشناسی استان گیلان نیز از اشتیاق افرادی که از رشته‌های دیگر تقلا می کنند تا بتوانند در رشته روانشناسی تحصیل کنند ، گفت و افزود : این موضوع بسیار مهم و خوشحال کننده است و حتی باید از این بابت خودمان را مورد تشویق قرار دهیم .
دکتر سیدموسی کافی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه گیلان از عمر ۱۴۰ ساله روانشناسی در ایران گفت و یادآور شد : قدمت این علم در ایران حدود ۶۰ سال است که در سال‌های اخیر توجه بیشتری نیز به آن شده است .
وی روانشناسی را ورای این نگرش عوام دانست که تنهاعلم سخن گفتن است ، تاکید کرد : بهره مندی از علم و تکنیک های روان شناختی در کنار تجربه اندوزی می‌تواند یک روانشناس رادر شرایط مطلوبی قرار دهد .
علوی عضو شورای شهر رشت هم از ظرفیت بالای علم روانشناسی در ارائه روشهای جدید مدیریتی گفت و خاطر نشان کرد : با مشارکت مردم می توانیم مدل جدید مدیریتی داشته باشیم و سرانه اقتصادی را مثل کشورهای دیگر افزایش دهیم . ایشان دوره دانشجویی را یک فرصت استثنایی دانست و افزود : دانشجویان ما با ذهن خلاق خود می‌توانند در توسعه شهری نقش انکار ناپذیری داشته باشند.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO