پنج شنبه 9 فروردین 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان ، در این جلسه کیوان محمّدی رئیس سازمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، فرخنده میلاد حضرت مهدی(عج) و ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در سخنانی به بیان ویژگی‌های جوانان نسل امروز جامعه پرداخت وگفت: موتور محرّکه هرکشوری جوانان هستند که به جهت برخورداری از پویایی فکر، اندیشه و شادابی جوانی در آینده کشور سهم بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دوران برای شکل‌گیری شخصیت و توانمندی‌های انسان دوران کودکی است، ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی مدون وهدفمند در نهاد تعلیم وتربیت داشته باشیم قطعاً می‌توان به آینده این کودکان امیدوار بود.

محمّدی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه مدرن و توسعه محور داشته باشیم می‌بایست دولت را چابک سازیم. تا زمانی که امور به مردم سپرده نشود و بخش خصوصی و مردم نهاد به معنای واقعی فعال نشوند نمی‌توانیم به مانند دیگر کشورها از توسعه و مدیریت سیستمی صحبت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی گیلان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در یاریگری به جامعه گفت: این سازمان‌های مردم نهاد هستند که می‌توانند باری از دوش دولت‌ها بردارند. باید دولت را تاحد امکان کوچک‌تر کرد تا سهم هزینه‌ای دولت از بودجه کم گردد و در مقابل سهم امور عمرانی قسمت عمده بودجه را تشکیل دهد.

محمّدی به جلسات ماهانه صاحب نظران توسعه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اشاره کرد و افزود: این جلسات عصر اولین شنبه هر ماه در محل سازمان برگزار می‌شود و اعضای سمن‌های فعال و جوانان این جمع می‌توانند در این جلسات شرکت کنند. این جلسات به نوعی اتاق فکری برای توسعه استان بشمار می‌رود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه تعدادی اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان گیلان نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با مسائل مختلف حوزه جوانان را با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در میان نهادند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO