پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان، علیرضا رزوان در نشست خبری با رسانه های استان ، به گستره وسیع حضور 183تیم رباتیک از سراسر کشور در جشنواره ملی جی کاپ اشاره کرد و افزود:این دوره از قابت ها که در راستای ایجاد و بسط توانمندی جوانان با تکنولوژی های نوین ونیز توجه ویژه به کارآفرینی واشتغال آفرینی تدارک دیده شده است ، در مدت دو روز و با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.
وی تشکیل دبیرخانه ملی کار آفرینی در گیلان را مزیتی برجسته برشمرد و یاد آورشد : بهره مندی از دانش و تجربه سایر استان ها و برپایی نشست های تخصصی در حوزه کار آفرینی می تواند راهبردهای ویژه ای را برای توسعه کسب و کار دراختیار سازمان های مردم نهاد قرار دهد .
دبیر جشنواره ملی جی کاپ خاطرنشان کرد : این دوره از رقابت ها در سه بخش لیگ جنگجو،دانش آموزی و فوتبالیست دانش آموز برگزار خواهد شد.
هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: چهارمین جشنواره ملی جی کاپ و اولین جشنواره ملی جی آپ به مدت دو روزنهم و دهم اسفندماه سال جاری و با حضور دکتر تندگویان معاون وزارت ورزش و جوانان درمجموعه یادگار امام رشت برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تصمیم گیری وزارت ورزش طی سال جاری برای راه اندازی دبیرخانه هایی در استان ها خاطرنشان کرد:تاکنون دو دبیرخانه در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند که دبیرخانه کارآفرینی در استان گیلان یکی از این دو دبیرخانه می باشد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان گیلان در خصوص برگزاری اولین دوره جشنواره جی آپ نیز تصریح کرد:طرح جشنواره جی آپ به عنوان یک طرح ملی در وزارت ورزش تصویب شده و از سال ۹۸ یک طرح ملی محسوب می شود که گسترش آن اشتغال و کارآفرینی را به دنبال خواهد داشت.
اسماعیلی با اشاره به نوپا بودن حوزه کارآفرینی در بخش جوانان اذعان داشت:حوزه کارآفرینی در بخش جوانان نیازمند حمایت بیشتری است و جوانان نیز میبایست با این مقوله بیشتر آشنا شوند.
وی یادآورشد:در حوزه کارآفرینی در بخش جوانان تلاش ها باید در راستای ایجاد شغل کافی برای جوانان باشد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: براساس تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید ، تا سقف یک میلیارد ریال با کارمزد چهاردرصد به کارآفرینان وام اهداء می شود که از این مقدار ۸۰ درصد در حوزه جوانان و ۲۰ درصد نیز در حوزه ورزش خواهد بود.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO