شنبه 1 اردیبهشت 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان،محمد علی قویدل شمامی دبیر سازمان مردم نهاد جوانان حافظان صلح زیتون با اعلام این خبر گفت : این دوره توانمندسازی با حضور یک نماینده از جوانان شبکه روستایی کارآفرینی سراسر کشور از ۷ تا ۹ اسفند با حضور مهندس تندگویان معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در روستای شیرکوه رحمت آباد رودبار برگزار خواهد شد.
وی افزود : از آنجایی که دبیرخانه کارآفرینی کشور در گیلان راه اندازی شده است ، میزبان این دوره روستایی هم در گیلان و در روستای شیرکوه یکی از روستاهایی که در کنار روستای اسطلخ جان اولین روستای بدون بیکار کشور قرار دارد ، است .
رئیس شورای مرکزی سازمان های مردم نهاد کشور گفت : بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه هایی که به جوانان داشتند اهداف اصلی ما بازگشت جوانان به روستاها و ایجاد کسب و کار و اشتغال برای جوانان است. محمد علی قویدل گفت : هدف ما از برگزاری این دوره آن هم در روستا راه اندازی کسب و کار برای جوانان در روستاها و اتصال آنها به شبکه فروش محصولات است .
وی افزود : در نظر داریم روستا به روستا و با آموزش و توانمندسازی جوانان اشتغال پایدار و موثر را آغاز کنیم و در کنار آن ابزارهای نوین و امکانات پیشرفته را در روستا ها را اندازی کنیم.
دبیر شبکه کارآفرینی روستایی جوانان کشور گفت : تفاهم‌نامه‌ای با آموزشکده های فنی و حرفه ای داریم تا آموزش رایگان جوانان در حوزه های مختلف را داشته باشیم و پس از توانمند شدن در حوزه علمی بتوانند کسب و کاری مناسب در روستاها ایجاد کنند .
دبیرسازمان های مردم نهاد جوانان حافظان صلح زیتون گیلان از حمایت‌های مریم بخشی مدیرکل و اسماعیلی معاون جوانان در خصوص راه اندازی دبیرخانه کارآفرینی کشور در گیلان ، مهندس تندگویان معاون امور جوانان وزارت ، آل اسحاق مدیرکل طرحهای ملی وزارت ،شمشادی مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان ، فاضل با زیار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار ، بخشی زاده رئیس آموزشکده فنی رستم آباد و نوروزپور مشاور جوان استاندار بابت حمایت ها و زحماتشان تقدیر و تشکر کرد .
محمد علی قویدل گفت : امیدواریم در سال ۹۸ با کمک و حمایت دولت ، مجلس و بخصوص وزیر محترم و معاون فعال جوانان وزارت ، سازمان ملی جوانان از مجلس رای بگییرد و بار دیگر راه اندازی شود .
در این دوره توانمندسازی کارگاه های قوانین بیمه و کارآفرین ، مهارت های فردی و برندسازی کارآفرینان در حوزه روستایی ، کارآفرینی و گردشگری روستایی در حوزه دیجیتال، راه اندازی کسب و کار روستایی و آینده پژوهی شغلی جوانان توسط اساتید برجسته دانشگاهی و حوزه تجربی آموزش داده میشود.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO