شنبه 1 اردیبهشت 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان، هاشم اسماعیلی با خاطرنشان کردن اهمیت خانواده در تربیت نسل آینده کشور و سلامت اجتماعی یادآور شد : سلامت خانواده زمینه ساز اصلی سلامت جامعه است. وی افزود : لذا زوجین برای شروع یک زندگی سالم و تاسی گرفته از دستورات دین مبین اسلام می بایست آگاهی ها و توانمندیهای لازم را داشته باشند و از سوی دیگر با توجه به نرخ رشد طلاق در کشور به خصوص در استان گیلان و افزایش ناسازگاریها و نارضایتی های زناشویی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه بسیار ضروری خواهد بود.
هاشم اسماعیلی در ادامه اذعان داشت : جوانان از بسیاری از مسایل مربوطه به آشنایی ها و ارتباطات و حتی مسایل ابتدایی زندگی اطلاع کافی ندارند و این عدم آگاهی منجر به وارد شدن آسیب های جدی به کانون خانواده می شود آموزش جوانان در آستانه ازدواج و زوج های جوان تا حدود زیادی می تواند در سلامت خانواده ها و تحکیم آن موثر باشد .
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری کارگاه های مهارتهای قبل از ازدواج بعنوان راهبردی موثر در پیشگیری و ارتقای عملکرد زوجین ارزیابی کرد و گفت : تهیه محتوای یکپارچه برای هریک از این کارگاه ها و همچنین تربیت مربیان واجد صلاحیت برای کارگاه ها به صورت استاندارد و در چارچوب مبانی ارزشهای الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز جز برنامه های اصلی معاونت فرهنگی و امور جوانان می باشد.
وی در ادامه بیان داشت : طی یکماه اخیر این معاونت با همکاری مراکز مشاوره و ازدواج خود موفق به برگزاری 38 کارگاه با حضور بیش از 1500 نفر در یازده شهرستان ما برگزار گردیده که بیشترین کارگاه ها مربوط به شهرستان شده است .معاون فرهنگی و امور جوانان از تمرکز زدایی اکثرکارگاههای آموزشی و محوریت دادن شهرستانهای کم برخوردار خبر داد و افزود : دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانها به صورت ادامه دار در این کارگاه ها به عنوان گروه های هدف اصلی ما استفاده خواهد شد.
هاشم اسماعیلی در پایان به آموزش و آماده سازی 33 مربی جهت تدریس در کارگاه های سراسر استان اشاره کرد و گفت : با همه دستگاه های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و امور بانوان استانداری و فرمانداریها رایزنی های لازم انجام شده است و تصمیمات مهمی در این راستا جهت جلوگیری از موازی کاری ها گرفته شده است .
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO