شنبه 1 اردیبهشت 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در دیدار با معاون ساماندهی امورجوانان، وزیر ورزش و جوانان که صبح امروز در محل دفتر استاندار برگزار شد با بیان اینکه می توان با ایجاد فضای کسب و کار مناسب، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان جویای کار باشیم، تصریح کرد: باید ساختاری تدوین گردد تا دستگاه‌ها با دید فرابخشی در جهت ایجاد اشتغال تلاش کنند.
استاندار گیلان خواستار تدوین ساز و کار روان و مناسب برای ایجاد اشتغال شد و افزود: می توان با تشکیل کارگروهی فرآیند و ساختار ایجاد اشتغال را اصلاح کرد.
وی با بیا اینکه حمایت مالی نقش موثری در ارتقاء کیفی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد ایفاء می‌کند، خواستار حمایت هر چه بیشتر وزارت ورزش و جوانان در ارتقاء کیفی از این سازمان ها شد و افزود: می‌توان با تدوین ساز و کار و اصلاح مقرراتی، به استان‌ها مجوز داد تا از منابع در اختیار به سازمان‌های مردم نهاد کمک کنند.
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گیلان در بخش گردشگری اظهار داشت: با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و توسعه بخش گردشگری خواهیم توانست فرصت‌های شغلی بسیارخوبی را برای جوانان این استان فراهم کنیم.
وی برضرورت برگزاری مسابقات ورزشی فراگیر در استان‌ها تأکید کرد و افزود: با راه‌اندازی این مسابقات خواهیم توانست ضمن توسعه فعالیت‌های ورزشی، قهرمانان رشته های مختلف ورزشی را به جامعه معرفی کرد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان از راه اندازی سومین شبکه تخصصی تشکل مردم نهاد جوانان در یکماه گذشته در کشور خبر دادو گفت ؛ سومین شبکه تخصصی با برگزاری کار گاههای آموزشی و جشنواره انتخاب جوانان در حوزه کار آفرینی کار خود را آغاز کرده است .
محمدمهدی تندگویان افزود؛ نیاز به سیاستگذاری بلند مدت داریم تا آینده و تکلیف جوانان مشخص شود و باید بتوانیم چتر حمایتی را برای تشکل های مردم نهاد جوانان بیشتر کنیم.
وی با اشاره به عقد تفاهم نامه با ستاد کل نیروهای مسلح گفت ؛ در نظر داریم تشکلهای مردمی 6 ماه از دوره سربازی خود بصورت امریه در تشکل مردم نهاد خود سپری کنند.
معافیت مالیاتی ، بیمه شدن ، تشکیل اتحادیه تشکل های مروم نهاد جوانان از مهمترین مطالبات جوانان است که پیگیر اجرای آن هستیم .
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO