سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان ، مدال طلا و دیپلم افتخار مسابقات جهانی اختراعات iENA 2017 آلمان و جایزه‌ی ویژه آن به رضا قوامی‌پور کومله جوان نخبه‌ی گیلانی ، فارغ التحصیل مهندسی برق و دانشجوی ارشد رشته‌ی کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران تعلق گرفت.
موضوع اختراع قوامی پور ساخت دستگاهی است که میتوان از آن برای چاپ روی سطوح مختلف افقی و عمودی با استفاده از سامانه کنترل از راه دور استفاده نمود.
وی با این اختراع جایزه‌ی ویژه‌ی سازمان همکاری های علمی و فناوری بین المللی کشور روسیه را نیز کسب کرده بود.
قوامی پور کومله درباره کیفیت این مسابقات گفت : مسابقات بین المللی مخترعین iENA آلمان معتبرترین مسابقه اختراعات در سطح جهان است که سالیانه زیر نظر دولت فدرال آلمان، سازمان مالکیت معنوی سازمان ملل متحد(WIPO)، فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) و وزارتخانه های علوم اعضای اتحادیه اروپا برگزار می شود.
وی افزود: در این دوره از مسابقات حدود ۸۵۰ اختراع از قطب های علمی دانشگاهی جهان و موسسات تحقیقاتی بین‌المللی از ۳۱ کشور مانند ایالات متحده امریکا، ژاپن، چین، روسیه، فرانسه و… حضور داشتند.
رضا قوامی‌پور کومله دارای افتخارات متعدد ملی و جهانی است و پیش از این در مسابقات جهانی اختراعات کشور سوئیس در سال ۲۰۱۴ با اختراع هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی موفق به کسب مدال نقره و دیپلم افتخار شده بود.
وی از اعضای بنیاد نخبگان ، همچنین مدیرعامل یک شرکت فناور و سرپرست کمیته روابط بین الملل هیات گلف استان گیلان است .
در پایان گفتنی است این مخترع جوان گیلانی جوایز خود را به خانواده‌ی شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس که چند روز پیش آسمانی شد ، تقدیم کرد.
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سازمان های مردم نهاد جوانان استان گیلان می باشد
2015 © Guilan NGO